Honker powraca

Jestem tu nowy... oraz pisanie o wszystkim i o niczym.
Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4672
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Honker powraca

Postautor: Tanto » pt 17 wrz, 2010

Lubelska fabryka samochodów DZT Tymińscy, która w 2009 kupiła prawa do produkcji wojskowego Honkera, wprowadza do produkcji ich zmodernizowane wersje.

W przypadku Honkera zmian konstrukcyjnych jest niewiele. W porównaniu do wersji przygotowanej przed laty dla wojska wprowadzono niewidoczne z zewnątrz korekty technologiczne w przednim zawieszeniu (wahacze, drążki skrętne). Stały napęd 4x4 zastąpiono dołączanym napędem przedniej osi. Wśród ważniejszych zmian wyposażenia jest m.in. układ klimatyzacji i ogrzewania postojowego (w opcji). W układzie hamulcowym pojawił się system ABS (opcja). Najistotniejszą zmianą, która pozwoli na wprowadzenie samochodu do szerokiej sprzedaży Europie, jest uzyskanie całościowej homologacji pojazdu, spełniającego normy Euro IV.


Badania homologacyjne dla samochodu Honker w wersji cywilnej dobiegły końca zarówno w ITS, jak i w PIMOT. Obecnie firma czeka na wystawienie świadectw homologacyjnych z Ministerstwa Infrastruktury.

- Honker jako model projektowany dla wojska korzystał z wielu wyłączeń, co jednak ograniczało prawa do jego sprzedaży w krajach unijnych - wyjaśnia Zbigniew Tymiński, prezes zakładu DZT Tymińscy.

Jego zdaniem przewagę Honkera nad ofertą konkurencyjnych samochodów z ramową konstrukcją i napędem 4x4 stanowić będzie odporna konstrukcja i niskie ceny części zamiennych. Cena samochodu w wersji bazowej ma wynieść około 75 000 zł.


http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Honke ... omosc.html
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5871
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 17 wrz, 2010

Ciekawe jak uzyskali homologacje z ABS'em w opcji :lol: jakiś wałek?
I ta cena 75 tyś za podstawowy model :mrgreen:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 17 wrz, 2010

Może jako traktor w sensie maszyna rolnicza będzie rejestrowany.

Kuba
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 86
Rejestracja: ndz 02 sie, 2009
Lokalizacja: sz-n
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » pt 17 wrz, 2010

Honker to calkiem fajny "łazik" ale wznawiając jego produkcje bedzie w gronie "elitarnych" produktów z "minionej epoki" obok takich aut jak np. : Hindustan Ambasador, Łada 2105 które niemal bez zmian są produkowane od początku ich zaprojektowania do dziś :D

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 17 wrz, 2010

oglądając tego busa stwierdzam że dizajnerów to my mamy z PRLu :puker:

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4672
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 18 wrz, 2010

Gszyb, ale tu przecież nie o dizajn chodzi, a o samochód terenowy który możesz kupić (z właściwymi oponami) i pojechać w teren - bez wcześniejszej wymiany bebechów w mostach, przełożeń reduktora, wzmacniania zawiechy itp.
Swoją drogą to ile nowych samochodów terenowych jest aktualnie w sprzedaży? Osobiście do głowy przychodzi mi jedynie Iveco Campagnola i Santana PS-10, a i te są już bardzo zelektronizowane.

Honker daje radę, tylko przesadzili z ceną, a zmiana linii karoserii pociąga za sobą wymianę stempli w prasach - czyli jeszcze większą cenę :-( Czy Honki będzie się sprzedawał czas pokarze, na razie firma przymierza się do wznowienia produkcji pod warunkiem że będą mieli zbyt.
http://www.dzt.com.pl/honker/list_intencyjny.pdf
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

wibrys
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 945
Rejestracja: pt 07 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: wibrys » sob 18 wrz, 2010

...a w sprawach zbytu właściciel linii największe nadzieje wiąże z Kongo, Nigerią i Angolą. Tamtejsze ruchy partyzancko-rewolucyjne są bardzo zainteresowane :lol:
Est modus in rebus.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » sob 18 wrz, 2010

Tanto pisze:Gszyb, ale tu przecież nie o dizajn chodzi, a o samochód terenowy który możesz kupić (z właściwymi oponami) i pojechać w teren - bez wcześniejszej wymiany bebechów w mostach, przełożeń reduktora, wzmacniania zawiechy itp.
Swoją drogą to ile nowych samochodów terenowych jest aktualnie w sprzedaży? Osobiście do głowy przychodzi mi jedynie Iveco Campagnola i Santana PS-10, a i te są już bardzo zelektronizowane.

Honker daje radę, tylko przesadzili z ceną, a zmiana linii karoserii pociąga za sobą wymianę stempli w prasach - czyli jeszcze większą cenę :-( Czy Honki będzie się sprzedawał czas pokarze, na razie firma przymierza się do wznowienia produkcji pod warunkiem że będą mieli zbyt.
http://www.dzt.com.pl/honker/list_intencyjny.pdf


nie chodziło mi o honkera terenowego tylko tego busa poniżej takiego przeszklonego, terenówka jest ok


Wróć do „Plotki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości