Lubelska fabryka samochodów DZT Tymińscy, która w 2009 kupiła prawa do produkcji wojskowego Honkera, wprowadza do produkcji ich zmodernizowane wersje.
W przypadku Honkera zmian konstrukcyjnych jest niewiele. W porównaniu do wersji przygotowanej przed laty dla wojska wprowadzono niewidoczne z zewnątrz korekty technologiczne w przednim zawieszeniu (wahacze, drążki skrętne). Stały napęd 4x4 zastąpiono dołączanym napędem przedniej osi. Wśród ważniejszych zmian wyposażenia jest m.in. układ klimatyzacji i ogrzewania postojowego (w opcji). W układzie hamulcowym pojawił się system ABS (opcja). Najistotniejszą zmianą, która pozwoli na wprowadzenie samochodu do szerokiej sprzedaży Europie, jest uzyskanie całościowej homologacji pojazdu, spełniającego normy Euro IV.
Badania homologacyjne dla samochodu Honker w wersji cywilnej dobiegły końca zarówno w ITS, jak i w PIMOT. Obecnie firma czeka na wystawienie świadectw homologacyjnych z Ministerstwa Infrastruktury.
- Honker jako model projektowany dla wojska korzystał z wielu wyłączeń, co jednak ograniczało prawa do jego sprzedaży w krajach unijnych - wyjaśnia Zbigniew Tymiński, prezes zakładu DZT Tymińscy.
Jego zdaniem przewagę Honkera nad ofertą konkurencyjnych samochodów z ramową konstrukcją i napędem 4x4 stanowić będzie odporna konstrukcja i niskie ceny części zamiennych. Cena samochodu w wersji bazowej ma wynieść około 75 000 zł.
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Honke ... omosc.html