Strona 1 z 1

Honker powraca

: pt 17 wrz, 2010
autor: Tanto
Lubelska fabryka samochodów DZT Tymińscy, która w 2009 kupiła prawa do produkcji wojskowego Honkera, wprowadza do produkcji ich zmodernizowane wersje.

W przypadku Honkera zmian konstrukcyjnych jest niewiele. W porównaniu do wersji przygotowanej przed laty dla wojska wprowadzono niewidoczne z zewnątrz korekty technologiczne w przednim zawieszeniu (wahacze, drążki skrętne). Stały napęd 4x4 zastąpiono dołączanym napędem przedniej osi. Wśród ważniejszych zmian wyposażenia jest m.in. układ klimatyzacji i ogrzewania postojowego (w opcji). W układzie hamulcowym pojawił się system ABS (opcja). Najistotniejszą zmianą, która pozwoli na wprowadzenie samochodu do szerokiej sprzedaży Europie, jest uzyskanie całościowej homologacji pojazdu, spełniającego normy Euro IV.


Badania homologacyjne dla samochodu Honker w wersji cywilnej dobiegły końca zarówno w ITS, jak i w PIMOT. Obecnie firma czeka na wystawienie świadectw homologacyjnych z Ministerstwa Infrastruktury.

- Honker jako model projektowany dla wojska korzystał z wielu wyłączeń, co jednak ograniczało prawa do jego sprzedaży w krajach unijnych - wyjaśnia Zbigniew Tymiński, prezes zakładu DZT Tymińscy.

Jego zdaniem przewagę Honkera nad ofertą konkurencyjnych samochodów z ramową konstrukcją i napędem 4x4 stanowić będzie odporna konstrukcja i niskie ceny części zamiennych. Cena samochodu w wersji bazowej ma wynieść około 75 000 zł.


http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Honke ... omosc.html

: pt 17 wrz, 2010
autor: miastek
Ciekawe jak uzyskali homologacje z ABS'em w opcji :lol: jakiś wałek?
I ta cena 75 tyś za podstawowy model :mrgreen:

: pt 17 wrz, 2010
autor: Jasiu
Może jako traktor w sensie maszyna rolnicza będzie rejestrowany.

: pt 17 wrz, 2010
autor: Kuba
Honker to calkiem fajny "łazik" ale wznawiając jego produkcje bedzie w gronie "elitarnych" produktów z "minionej epoki" obok takich aut jak np. : Hindustan Ambasador, Łada 2105 które niemal bez zmian są produkowane od początku ich zaprojektowania do dziś :D

: pt 17 wrz, 2010
autor: gszyp
oglądając tego busa stwierdzam że dizajnerów to my mamy z PRLu :puker:

: sob 18 wrz, 2010
autor: Tanto
Gszyb, ale tu przecież nie o dizajn chodzi, a o samochód terenowy który możesz kupić (z właściwymi oponami) i pojechać w teren - bez wcześniejszej wymiany bebechów w mostach, przełożeń reduktora, wzmacniania zawiechy itp.
Swoją drogą to ile nowych samochodów terenowych jest aktualnie w sprzedaży? Osobiście do głowy przychodzi mi jedynie Iveco Campagnola i Santana PS-10, a i te są już bardzo zelektronizowane.

Honker daje radę, tylko przesadzili z ceną, a zmiana linii karoserii pociąga za sobą wymianę stempli w prasach - czyli jeszcze większą cenę :-( Czy Honki będzie się sprzedawał czas pokarze, na razie firma przymierza się do wznowienia produkcji pod warunkiem że będą mieli zbyt.
http://www.dzt.com.pl/honker/list_intencyjny.pdf

: sob 18 wrz, 2010
autor: wibrys
...a w sprawach zbytu właściciel linii największe nadzieje wiąże z Kongo, Nigerią i Angolą. Tamtejsze ruchy partyzancko-rewolucyjne są bardzo zainteresowane :lol:

: sob 18 wrz, 2010
autor: gszyp
Tanto pisze:Gszyb, ale tu przecież nie o dizajn chodzi, a o samochód terenowy który możesz kupić (z właściwymi oponami) i pojechać w teren - bez wcześniejszej wymiany bebechów w mostach, przełożeń reduktora, wzmacniania zawiechy itp.
Swoją drogą to ile nowych samochodów terenowych jest aktualnie w sprzedaży? Osobiście do głowy przychodzi mi jedynie Iveco Campagnola i Santana PS-10, a i te są już bardzo zelektronizowane.

Honker daje radę, tylko przesadzili z ceną, a zmiana linii karoserii pociąga za sobą wymianę stempli w prasach - czyli jeszcze większą cenę :-( Czy Honki będzie się sprzedawał czas pokarze, na razie firma przymierza się do wznowienia produkcji pod warunkiem że będą mieli zbyt.
http://www.dzt.com.pl/honker/list_intencyjny.pdf


nie chodziło mi o honkera terenowego tylko tego busa poniżej takiego przeszklonego, terenówka jest ok