Zmiana auta, co myślicie?

Jestem tu nowy... oraz pisanie o wszystkim i o niczym.
Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 09 gru, 2010

A w Peepie w automacie nie ma możliwości blokowania biegów?

W Parchu wybiera się dźwignią bieg i wciska przycisk Hold. Auto cały czas jest zapięte na 1 biegu. Jest to też fajne, bo w pełni hamuje silnikiem.

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » czw 09 gru, 2010

No wlasnie cos w stylu tego przycisku trzeba dolozyc.
Prosty uklad elektryczny, w sieci sa schematy.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 09 gru, 2010

LSD pisze:A w Peepie w automacie nie ma możliwości blokowania biegów?

W Parchu wybiera się dźwignią bieg i wciska przycisk Hold. Auto cały czas jest zapięte na 1 biegu. Jest to też fajne, bo w pełni hamuje silnikiem.


jest 3 czyli zmienia max do trzeciego biegu
1-2 czyli max drugi bieg

ale jak wyżej napisałem niema problemu żeby zrobić ręczną zmianę za pomocą przycisków wystarczy wpiąć je w odpowiednie piny przy wtyczce kompa skrzyni planuję to od dawna ale jak zwykle brak czasu

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 09 gru, 2010

Student, a moze idź na całość ?
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 09 gru, 2010

prezes pisze:Student, a moze idź na całość ?
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1


ale to jest pokraczne jechałem dziś obok takiego cuda wyglondało jak wrong na kołach od malucha :lol:

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 09 gru, 2010

Jak wrangler z za wysoką chłodnicą
:lol:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 09 gru, 2010

gszyp pisze:jest 3 czyli zmienia max do trzeciego biegu
1-2 czyli max drugi bieg


No ale o to chodzi, żeby nie zmieniał.
Chodzi o to, że jak wbijesz np 2 i przycisk HOLD to rusza z 2 i na niej jedzie i trzyma cały czas. Hamowanie silnikiem jest jak w manualu.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 09 gru, 2010

LSD pisze:
gszyp pisze:jest 3 czyli zmienia max do trzeciego biegu
1-2 czyli max drugi bieg


No ale o to chodzi, żeby nie zmieniał.
Chodzi o to, że jak wbijesz np 2 i przycisk HOLD to rusza z 2 i na niej jedzie i trzyma cały czas. Hamowanie silnikiem jest jak w manualu.


no takiej opcji nie ma ale bedzie :lol: zima sprzyja wynalazcom

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 09 gru, 2010

Jest tylko jedna wada - można przysmażyć sprzęgło przy ruszaniu, jak się zapomni wyłączyć np zblokowaną 3.
Pewnie dlatego w Patrolu można było blokować tylko trzy pierwsze biegi.

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » pt 10 gru, 2010

Student, ja tylko skromnie chciałbym przypomnieć Ci zasadę, do której zresztą sam też się nie zastosowałem parę razy jak już się napaliłem. Zasada prosta - nie wywalaj z sakiewki (niezależnie czy skromna czy nie) całej kasy na zakup!
teoretycznie masz pare miesięcy nim się sezon zacznie na błoto.
GR '96

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » pt 10 gru, 2010

gszyp pisze:
LSD pisze:
gszyp pisze:jest 3 czyli zmienia max do trzeciego biegu
1-2 czyli max drugi bieg


No ale o to chodzi, żeby nie zmieniał.
Chodzi o to, że jak wbijesz np 2 i przycisk HOLD to rusza z 2 i na niej jedzie i trzyma cały czas. Hamowanie silnikiem jest jak w manualu.


no takiej opcji nie ma ale bedzie :lol: zima sprzyja wynalazcom

Jak nie, jak tak... link
Mikołaj, blokowanie biegu a blokowanie konwertera to dwie różne sprawy.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pt 10 gru, 2010

Po pierwsze: Zmieszczę się, siedziałem już w takim i ma więcej miejsca niż w samuraju.

Po drugie: Mahindra jest słabsza, ASIN ma 70 koni :]

Po trzecie: Myślałem o oponach 30' czytałem trochę o tym na ogólnopolskim.

Po czwarte: Dzięki Miastek za słowa poparcia, moje argumenty nie docierały :]

Po piąte: Nie wywalę całej kasy, spoko, wiem co robię.

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » sob 11 gru, 2010

tylko nie zapomnij dać znać czy kupiłeś :) ... to się wstrzymam ze sprzątaniem przed swiętami piwnicy ... bo moze sie co przyda ! powodzenia - wyciśnij dobrą cene i niech sie sprawdzą słowa Miastka z objeżdzaniem posągów z żelaza
GR '96

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 12 gru, 2010

Byłem, widziałem.
Auto pocieszne strasznie, pomalowane na czarno, wcześniej był czerwony, rama i podwozie dobrze zakonserwowane, wyrejestrowany w 98 i od tamtej pory nie jeździł.
Silnik zagadał naprawdę fajnie, suchy, bez problemów.
W środku zalany wodą bo namiot ma dziury.
Trochę kijowo bo nie można było nim pojeździć gdyż padło sprzęgło...

Zapodałem ofertę, 5500 mogę dać, niech facet myśli.

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » ndz 12 gru, 2010

student pisze:Silnik suchy, bez problemów.


No jak tak długo stoi to pewnie olej mu myszki wypiły albo sam wyparował :lol: :lol: :lol:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 12 gru, 2010

To się zgadza... generalnie auto stoi od 98 roku i nie sądzę żeby ktoś zmienił mu olej...
Ale spokoooojnie, obczaiłem już części niezbędne do jego naprawy. Wszystko da się kupić w internecie teraz.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4672
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 12 gru, 2010

A rama i podwozie to farba czy 'baranek'? Zaglądałeś pod dywaniki? Przez tych 12 lat stał w garażu czy na świeżym powietrzu? Czarny lakier wygląda na 12-letni czy nówka sztuka? Nie dziwi cię że sprzęgło padło jak przyjechałeś go oglądać? W aukcji nie ma o tej usterce ani słowa. Nie przejechałeś nawet 100 m, więc stan napędów jest wielką zagadką.
W takim przypadku 500 zł 'oszczędności' i branie kota w worku jest ryzykowne.

Ja przynajmniej wiedziałem że mechanika jest ok, a blachy kiepskie. Z czasem okazało się że w kilku miejscach to ich prawie nie ma, ale to dopiero przy np. zdjęciu budy z ramy, wcześniej wyglądało dobrze.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 12 gru, 2010

Zgadza się, napędy są wielką niewiadomą ale myślę że okażą się sprawne, zawsze można oddać auto w terminie kilku dni po sprzedaży prawda?
Rama zrobiona fajnym barankiem, całość wygląda dość profesjonalnie, nie jak malowane u cześka pod blokiem.
Lakier nie wygląda ani na stary ani na nowy, generalnie nie robili tego w Polsce.

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » pn 13 gru, 2010

Napędy okażą się sprawne, tylko po roku korozja międzykrystaliczna opowie co robiła w aucie przez ostatnią dekadę. Metal w starych olejach poddany też jest korozji elektrochemicznej.
Myślę, że może pękać wszystko na potęgę po jakimś czasie. Łożyska, elementy odlewane ze stopów z dodatkiem glinu itd. o uszczelnieniach wszelkich nie wspomnę. Do tego elektryka.
Autko fajne i nietypowe, co ma plusy dodatnie i ujemne.

Kwestia tylko, czy ma potencjał, czy nie. Przy Twoich możliwościach (warsztat) może lepiej pokusić się o Suzukę czy nawet starego brzydkiego Patrola w których możliwości relatywnie łatwych i działających w terenie modyfikacji są pewne.
W to cacko musisz na starcie wrzucić z 5 tys żeby ruszyło. Koszty rejestracji , opony , siedzenia, boczki, płyny, namiot, sprzęgło, fotele - bez robocizny, bo to zrobisz sam. Nie da się taniej. W tej cenie zaczynają się już Patrole z tego rocznika. Przy których trzeba włożyć również sporo pracy, ale masz już lepszą bazę - masz na czym budować.
Kiedyś dostałem za darmo auto - stało wcześniej 2 lata. Wymieniłem rozrząd, płyny, klocki. Po kilkunastu tys km w Pl zaczęło się. Nic wcześniej nie skrzypiało, nie pukało. Siadły wszelkie możliwe gumy, amory, popękały sprężyny, wszystko zaczęło hałasować - od plastików po silnik. Klapły pompy, linki, łożyska i przewody. Ogólnie włożyłem w auto przez 2 lata tyle co wydałbym na ten rocznik przy kupnie. Nie żałuję, ale teraz sprzedać je za 1000 pln szkoda i stoi jako "zapasowe".
Trzeba było rozmawiać, że za nie jeżdżące auto to 30% cena w dół, a jak zrobi sprzęgło, to po jeździe próbnej możesz od nowa o cenie mówić .
A za zdjęcia stanu bieżnika 19letnich kapci to trzeba było panu powiedzieć parę słów :)

Obejrzyj auto pod względem rozwiązań technicznych, czy coś się da , czy trzeba ciąć metal i krzesać iskry. Czasem konstruktorzy byli łaskawsi dla mechaników i projektowali tak, by obsługa była prosta, w innych autach starali się uniemożliwiać modyfikacje i naprawy tak, by można było wymienić tylko całe zespoły.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » pn 13 gru, 2010

Uparl sie :mrgreen:
Proponowalem mu zmotane, zarejestrowane, jezdzace auto. Z pewnoscia za mniej, niz wyniesie urochomienie tego cusia :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY


Wróć do „Plotki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości