Strona 1 z 1

Patrol gr 60 long

: wt 13 kwie, 2010
autor: Dziku
założyłem temat mam nadzieje że w dobrym miejscu...
chciałem poczytać o Waszych opiniach na temat gr 60 long i dowiedzieć się jak sie to prowadzi na szosie w mieście i oczywiste w terenie? jakie widzicie plusy i minusy?

: wt 13 kwie, 2010
autor: cookie
uuuu zapowiada się ciekawie :D

: wt 13 kwie, 2010
autor: Dziku
no mam nadzieje że któryś z właścicieli zapoda tu jakąś opinię:p

: wt 13 kwie, 2010
autor: Tamlin
zacznę chwalić jutro jak mnie wena natchnie
ogólnie same plusy :622:

: wt 13 kwie, 2010
autor: Jasiu
Czy tylko właściciele mogą się wypowiadać w tym temacie?

: wt 13 kwie, 2010
autor: Dziku
oczywiście będę zadowolony ze wszystkich opinii:) nawet nie właścicieli:)

: wt 13 kwie, 2010
autor: prezes
Ogólnie rzecz ujmująć samochód jak samochód, ze swoimi plusami i minusami.

Może pokuś sie najpierw do czego ma Ci on służyć, a potem pogadamy.

: wt 13 kwie, 2010
autor: miastek
Minusy:
-jeśli 2.8 to wybuchające głowice
-korozja ramy
-longiem trudniej manewruje się w lesie

: wt 13 kwie, 2010
autor: fruzia
Za to jak jedziesz sobie takim, szczególnie na większych kółeczkach to każdy pojazd nie będący TIRem, autobusem, tramwajem spierdziela na twój widok gdzie pieprz rośnie :lol:
No i można bezkarnie mylić wycieraczki z kierunkowskazami, też każdy wybaczy :wink:

: wt 13 kwie, 2010
autor: Dziku
no służyć ma przede wszystkim do pracy:) ciągac przyczepe, jazda na codzień i oczywiście w teren. i ma dobrze wyglądać:p i mieć tańsze części niż toyota......
@miastek a powiedz mi jakie są główne przyczyny wybuchania tych głowic w 2.8?

: śr 14 kwie, 2010
autor: LSD
Jeździsz Tojką, więc bardzo podobnym autam. Myślę, że na pytanie jak się nim jeździ możesz sobie sam odpowiedzieć. Praktycznie tak samo, z tą różnicą, że Parch ma więcej mocy (zakładam, że masz 2,4TD).
2,8TD to nie jedyny silnik, są jeszcze 4,2D, 4,2TD i 4,2E. Każdy ma swoje zady i walety.

2,8TD 116 kM to najnowocześniejszy, najbardziej "kulturalny" i najbardziej uniwarsalny silnik z Parchach. Problem w tym, że ok 250 - 300 tys km praktycznie każdy musi mieć wymieniną głowicę. Jak zrobisz to dobrze, używając nowej głowicy to kolejne 250 tys masz spokój.

4,2D 116-125 kM - praktycznie niezniszczalny, ale słaby jak na swoją masę. W teren bardzo dobry. Źle się tym jeździ z większymi prędkościami - moc i moment kończą się powyżej 3.000 obrotów. Jak Ci to nie przeszkadza to będziesz miał święty spokój na całe życie. Mniej pali od 2,8TD i tańsze są części eksploatacyjne.

4,2TD 145-180 kM pozbawiony wad 4,2D, mocny , ale trudno takiego Parcha kupić. Wg mnie najlepszy motor jaki może być w Parchu

4,2E 170 kM jeździ się tym bajecznie, szczególnie w automacie. JednaK chleje toto nieprzyzwoicie dużo. W mieście 20L to standard.

Ramy rdzewieją odziwo w rocznika 93 w górę. Nie jest to jednak standard. Jeżeli poprzedni właściciel chociaż trochę zadbali poprzez konserwację to nie ma problemu. Na pewno trzeba na to zwrócić uwagę.

Longiem ciężko jeździ się po zatłoczonyc ulicach miasta i ciężko jest zaparkować. Jednak idzie się przyzwyczaić. Ja 3 lata miałem longa jako jedyne auto.

: śr 14 kwie, 2010
autor: Dziku
dziękuję za długie i sensowne info:) a powiedz mi ten 4,2D to da rade go kupić tak bez takich problemów jak 4,2TD?

: śr 14 kwie, 2010
autor: Dziku
a koszt wymiany takiowej głowicy to w jakich granicach się mieści??? bez robocizny. i co ona pęka? czy co jej sie dzieje?
a tak ogólnie mam tojkę ale myślę że jest różnica w prowadzeniu. ale licze się z tym ze dość podobnie się jeżdzi...

: śr 14 kwie, 2010
autor: LSD
Koszt nowej głowicy to 2000 zł + robocizna.

4,2D kupisz bez problemu ale na ogół to przerobione angliki. Nie ma w tym nic złego, jak jest zrobione dobrze. Pytanie tylko, czy tak jest ;). Zdarzaję się też wersje "europejskie" ale to rzadkość. Rozwiązaniem jest kupno europejczyka z zajechenym/uszkodzonym silnikiem 2,8 i włożenie silnika i skrzyni z 4,2D. Tak robie obecnie większość posiadaczy 4,2D.

: czw 15 kwie, 2010
autor: Dziku
mhmmm rozumiem.. to by miało jakiś sens....ale jak 2.8 to i głowice można zmienić..albo dopiero jak się sypnie silnik pomyśleć nad wymianą na 4.2D;p