Strona 1 z 1

wymiana łożysk most patrol

: śr 20 sie, 2014
autor: Abo
Heja,

kto z "naszych" zrobi dobrze wymianę łożysk w moście przednim mojego Patrola i założy nową blokadę?
Łożyska satelitów i łożysko wałka atakującego (ma luz ok. 1mm) - reszta zależy od tego co znajdzie w środku.
Z POPRAWNĄ REGULACJĄ MOSTU A NIE NA SZTUKĘ :668:

: śr 20 sie, 2014
autor: gszyp
Jak będziesz zakładał blokadę to cały kosz idzie w krzaki a do blokady(kosza z blokadą ARB bo chyba taką przewidujesz) i tak idą inne łożyska niż ori ,pozostaje wymiana łożysk wałka ataku i ustawienie luzu między atakiem a talerzem,teoretycznie przy takiej operacji pozostają fabryczne ustawienia a kasuje się tylko luz międzyzębny.Oryginalne łożyska ataku dostępne tylko w ASO ale robiłem też na nie ori także sobie i jak na razie przez 2 lata nie wystąpiły problemy ani u mnie ani w żadnym z tych mostów które robiłem.
A teraz burzliwa dyskusja znawców tematu ustawiania przełożeń :043:

: śr 20 sie, 2014
autor: miastek
Łożyska na mechanizmie mogą zostac oryginalne jeśli są ok. Ja u siebie ich nie wymieniałem tylko przełozylem i jest ok, choć zalecenie od ARB jest by je wymienić na nowe. Łożyska na ataku zamontowalbym oryginalne, dlatego że tak wolę. Regulacja luzu to już dość precyzyjny temat bo nie wystarczy wyregulować luz między zebny ale jeszcze napreżenie łożysk ktore powinno sie miezyc takim dynksem co mierzy moment przy obracaniu calym koszem z mechanizmem. Ważne zeby zrobić to dobrze bo później trudno do tego zajrzeć.

: śr 20 sie, 2014
autor: gszyp
Przecież kosz ARB ma inny rozmiar łożysk niż ori nissanowski i z przodu i z tyłu no chyba że miałeś jakiś stary wypust,
miastek pisze:napreżenie łożysk ktore powinno sie miezyc takim dynksem co mierzy moment przy obracaniu calym koszem z mechanizmem.
jeżeli zmieniasz przełożenia to tak jeżeli tylko łożyska to nie koniecznie bo to naprężenie ustawiasz podkładkami które zostają w starym miejscu,dokładność wykonania łożysk markowych jest naprawdę bardzo wysoka,ta regulacja o której napisałeś jest bardzo ważna przy wałkach z tuleją rozprężną która nie występuje w patrolu Y60 i Y61 w inne nie zaglądałem druga sprawa to łożyska kosz te trzeba ustawiać
no i wałek ustawia się osobno a potem całość bo inaczej nie będziesz wiedział jaka siła działa na które łożyska

: czw 21 sie, 2014
autor: Abo
blokadę przewiduję 4MAD na razie nie znalazłem o nich złych opinii...
łożyska ataku oryginały

reszta właśnie nie wiem jak zbudowana, nie wiem które łożyska trzeba wymieniać

: czw 21 sie, 2014
autor: miastek
Qszyb to naprężenie trzeba ustawiać przy wymianie łożysk zawsze co nie znaczy ze może się okazać, że nie będzie konieczności wymiany podkładek.
U mnie łożyska pasowały stare bo ja zakładałem blokadę RD78a, Abo chce 4MAD więc nie wadomo którą ona zastępuje bo są takie i takie.

: czw 21 sie, 2014
autor: Abo
Zastępuje RD136, i tam coś pisze że łożyska satelitów zalecana wymiana.

I jak tu oddać gdzieś do warsztatu autko gdy pany fachowcy mają różne zdania... :688:
Mikołaj, kto ma rację? :686:

: czw 21 sie, 2014
autor: miastek
Ja wolę założyć oryginalne łożyska i wszystko wyregulować bo w razie W to później jest w pyte roboty żeby to poprawić i tyle samo żeby to skontrolować.
U siebie miałem okazję sprawdzić czy wszystko jest ok przy okazji przekładki z y60 do y61 i nic się nie pozmieniało.
Ale każdy robi jak mu wygodniej.

Co do konieczności czy zalecenia wymiany łożysk to przy RD78a było zalecenie wymiany łożysk na nowe ale takie same, ja ich nie wymieniłem bo u mnie nie widziałem takiej potrzeby, moje były idealne.
Jeżeli twój 4MAD jest zamiennikiem RD136 to trzeba wymienić łożyska kosza satelit.
Tyle.

: czw 21 sie, 2014
autor: Abo
miastek pisze:Co do konieczności czy zalecenia wymiany łożysk to przy RD78a było zalecenie wymiany łożysk na nowe ale takie same, ja ich nie wymieniłem bo u mnie nie widziałem takiej potrzeby, moje były idealne.
Jeżeli twój 4MAD jest zamiennikiem RD136 to trzeba wymienić łożyska kosza satelit.
Tyle.

Nie trzeba, jest tylko zalecenie. I nie jest to wymiana na inne tylko na takie same.
A powtarzalność takich samych łożysk jest niezła (pewnie do mikrometra).

: czw 21 sie, 2014
autor: miastek
Więc prawdopodobnie jest to zamiennik RD78a
Co z tego że jest powtarzalność jak trzeba zdemontować cały mechanizm różnicowy i zamontować nowy z blokadą po przełożeniu lub wymianie łożysk. Trzeba na nowo ustawić luz międzyzębny. Po wyregulowaniu luzu trzeba sprawdzić w jaki sposób współpracuje wałek ataku z kołem talerzowym tym bardziej że chcesz wymienić łożyska na ataku.

: czw 21 sie, 2014
autor: miastek
Zmieniasz element na którym są zamontowane łożyska nie tylko same łożyska. Więc ustawienie na pewno się zmieni. No chyba że chiński zamiennik blokady ARB jest wykonany idealnie tak samo jak oryginalny mechanizm nissana.
Ale w sumie to jak se stryjenka woli. Można bez wymiany łożysk, bez regulacji i tym podobnym wymysłom szatana...

: czw 21 sie, 2014
autor: Abo
miastek pisze:Zmieniasz element na którym są zamontowane łożyska nie tylko same łożyska. Więc ustawienie na pewno się zmieni. No chyba że chiński zamiennik blokady ARB jest wykonany idealnie tak samo jak oryginalny mechanizm nissana.
Ale w sumie to jak se stryjenka woli. Można bez wymiany łożysk, bez regulacji i tym podobnym wymysłom szatana...

te, beksa, przeca piszę od początku że ma być z regulacją... :622:
nie wiem że łożyska przychodzą na inny element, bo i skąd jak nie widziałem :688:

: czw 21 sie, 2014
autor: gszyp
Ależ oczywiście że zgodnie ze sztuką trzeba wszystko regulować ale za zwyczaj przy samej wymianie łożysk ustawienie fabryczne nie zmienia się na tyle żeby coś miało się szybko zesrać (piszę o wałku ataku)co innego jest z łożyskami kosza te niestety zawsze trzeba prawidłowo ustawić .Osobiście zawsze daję nowe łożyska bo nie są kosmicznie drogie a ponowna regulacja używanego łożyska jest już mało dokładna bo jak wiadomo nastąpiło już częściowe zużycie i zniekształcenie .Nie miałem okazji zakładać blokad 4MAD ale w ARB np. RD136 i RD135 jak wcześniej pisałem łożyska kosza były inne niż w fabrycznym koszu miały większe średnice wewnętrzne 50mm a nisanowskie 45mm
Abo jak chcesz mogę ci to zrobić wybór mechaniksa zależy od ciebie,ja tematu mostów się nie boję :598: