Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie płaskiego

: pt 17 lut, 2012
autor: Jasiu
Jak w temacie.
Reno megane przy przyśpieszaniu ściąga w prawo. Najmocniej na 1 i 2.

Wydawało mi się na początku że gumy wahacza padnięta i przy przyśpieszaniu zmienia się geometria.
Sprawdziłem zawieszenie, wymieniłem sworzeń prawego wahacza bo podejrzany był. Zrobiłem zbieżność. Na szarpakach nic nie widać więcej. Dalej jest to samo.
Przy hamowaniu oraz toczeniu na luzie nie ściąga jedzie prosto jak po sznurku.
Proszę o diagnozę.

: pt 17 lut, 2012
autor: Dziku
starość nie radość :P w końcu ma swoje przejechane to i ściągać może :p

: pt 17 lut, 2012
autor: nissan7
chetnie tez sie dowiem bo mam to samo w dostawczym a auto ma 2 lata

: pt 17 lut, 2012
autor: prezes
Może spróbuj kierować siedząc na prawym fotelu Jachu.

:688:

: pt 17 lut, 2012
autor: nissan7
Jachu ja tam sie nie znam jak wiadomo ale słyszałem ze jak półoś miała luz to podobne zjawiska sie dzialy

: pt 17 lut, 2012
autor: nissan7
i telepało na kierownicy

: pt 17 lut, 2012
autor: Jasiu
a gdzie półoś ma luz ? na przegubie?
Zmienić przegub ?
Co robić ? :660:

: pt 17 lut, 2012
autor: nissan7
tego nie wiem, podpowiedz mechanikowi niech sprawdzi. moze w ABC na ku słońcu dojdą o co chodzi

: pt 17 lut, 2012
autor: nissan7
a amorki sprawdzali ?

: pt 17 lut, 2012
autor: Jasiu
amorki sprawdzone są ok. To wszystko robiłem w ABC na ku słońcu.

: pt 17 lut, 2012
autor: przem68
nie żadne amorki i półosie

w żabojackich autach ( a miałem ich trzy) takie objawy oznaczają rozpierdzielone gumy na wahaczach przedniego zawieszenia

i jak hamujesz to auto jedzie w jedną stronę a jak przyspieszasz to w drugą

amen :668:

: pt 17 lut, 2012
autor: Marcin
zapewne ciśnienie w oponach :622:

: pt 17 lut, 2012
autor: gszyp
Jasiu spróbuj dodawać gazu lewą nogą to może będzie jechał prosto :690: bo jak depczesz prawą to go znosi na prawo :676:

: pt 17 lut, 2012
autor: LSD
A tylne zawieszenie dokładnie przetrzepane?
To, że skręca to wcale nie musi być problem z przednią zawiechą.

Jak zgiąłem tylny wahacz to też mnie ściągało...

: pt 17 lut, 2012
autor: Jasiu
przem68 pisze:nie żadne amorki i półosie

w żabojackich autach ( a miałem ich trzy) takie objawy oznaczają rozpierdzielone gumy na wahaczach przedniego zawieszenia

i jak hamujesz to auto jedzie w jedną stronę a jak przyspieszasz to w drugą

amen :668:

To wszystko prawda, nie doceniasz mnie. Ja swoim megane przejechałem osobiście 430 tys. km i drugim megane 120 tys km.
Ale ta guma to była pierwsza sprawdzona i jest ok.
Poza tym przy hamowaniu jedzie prosto.
Ciśnienie w oponach ok.
Czy krzywy wahacz może być przyczyną? Jak go sprawdzić czy jest krzywy?

: pt 17 lut, 2012
autor: LSD
Jasiu pisze:Czy krzywy wahacz może być przyczyną? Jak go sprawdzić czy jest krzywy?


Nie twierdzę, że masz krzywy.
Po prostu radzę sprawdzić całe tylne zawieszenie.

Jest też parę innych opcji. Przy tym przebiegu to może po prostu coś pekło - zgrzewy, spawy, podłużnica itp. To wszystko może powodować w/w objawy.

: ndz 19 lut, 2012
autor: Darek...
LSD pisze: podłużnica



chciałem to napisać , ale bałem się porównania ... bo identyczne objawymiałem w fiacie 125 p jak tyną podłużnicę rdza wpierdzieliła :690:

: ndz 19 lut, 2012
autor: Wojtek N.
Zamiana kółek może pomódz.

: ndz 19 lut, 2012
autor: flomaker
U mnie były to nierównomiernie zużyte opony - diagnosta powiedział, żebym tylne opony wymienił, akurat miałem nowe zimówki zakładać - sobie myślę - opony ważna sprawa, ale tylne??. Na tych co auto było, jeździłem od ich nowości, nigdy nie przydarte przy hamowaniu, nie zaliczyły mocniejszego uderzenia w krawężnik, ciśnienie też zawsze w normie, bieżnika jeszcze z 2mm do znaczników, a pan się na tylne uparł. Miał rację. Auto to R19.
Jak oponki ok, luzów brak, dzwona nie było, to... może,że jako na drogach coraz straszniej, a to francuskie autko, to chce spier... z drogi jak mu każesz jechać. :690:

: śr 07 mar, 2012
autor: Jasiu
Możecie wytężyć swoje komórki szare?
1. Amorki zmienione na nowe.
2. Zmienione sworznie i tuleje wahaczy wszystkie
3. Opony zmienione
4. Ława silnika sprawdzona
5. Przekładnia kierownicza sprawdzona
6. Zbieżność zrobiona dwukrotnie.

Dalej ściąga w prawo przy przyśpieszaniu.

Co robić ? Jak żyć?